torsdag 19 augusti 2010

1 Månad Kvar

Japp idag är det den 19:e augusti.

Det var varit en rätt så kylig dag i staden där jag bor, men den 19:e i varje månad är det datum som vädret kan vara hur som helst, varje 19:e närmar jag mig en ny start, en ny start som en människa utan betalningsanmärkningar. Ni som följt bloggen har kunna följa med i nedräkningen, och nu är det alltså bara en enda månad kvar.

Så här ser det ut idag på ratsits självbevakningstjänst:

En skuld på 3 414 kr som tillhörde CSN har legat och påmint mig om vilka hemska människor vi som har betalningsanmärkningar är, hur oansvariga, lata och obrydda vi är.

Har människor sagt detta till mig? Nej, har människorna tänkt detta om mig pesonligen? tveksamt då jag inte brukar skryta om sådant.
Kommer människorna att se mig som en ny människa när jag inte har betalningsanmärkningar? Ytterst tveksamt, men JAG kommer att känna mig som en ny människa, JAG kommer alltid veta att jag inte är lat, oansvarig eller obrydd. Vad resten av världen tycker är faktiskt ganska orrelevant.

En månad kvar.

Vi ses!

3 kommentarer:

  1. Så skönt för dig! Att komma i ekonomisk onåd är lätt hänt. Men snart så är du fri från anmärkningen. :)

    SvaraRadera
  2. Kan gissa att det känns riktigt skönt nu när det går mot slutet!! =)

    Jag kämpar också, men har betydligt mycket mera tid kvar innan jag också kan känna mig som en ny människa.

    http://moneyfighting.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  3. Tack Per Penning =) Det är otroligt lätt hänt att hamna hos kronofogden och det är så svårt att få bort dessa anmärkningar men nu närmar jag mig det första målet, nämligen att inte ha några betalningsanmärkningar, sen är det "bara" att betala av de resterande krediterna osv.

    Anonym: jag har sett mig själv som en ny människa från dag 1 jag började kämpa mot mina skulder, jag är inte samma människa nu, sen att jag har betalnigsanmärkningar är en annan sak, en liten "pain in the ass" som sitter kvar i tre år tack vare den andra människan jag en gång var.
    Men det jag vill säga är att du säkert också är en ny människa redan.

    SvaraRadera