lördag 16 april 2011

Frågestund 1

Hej

Det är många som skriver frågor som kommentarer på inläggen och vissa har aldrig publicerats så jag tänkte samla ihop några frågor med svar, varsågoda:

Q 1: är du fortfarande tillsammans med din flickvän?
A: Ja =) nio år och tre månader i maj

Q2: är ni gifta?
A: nej, det kostar för mycket haha nä men vi är förlovade så nån gång i framtiden måste vi gifta oss =)

Q3: hur mycket har du kvar av skolan?
A: det beror på hur mycket mer jag vill fördjupa mig inom ämnet men annars är det 2 år kvar.

Q4: varför ser du inte CSN som en skuld, det är ju en skuld.
A: jag vet inte om jag skrivit om detta i tidigare inlägg men jag ser CSN som en investering, speciellt om man tänker på vad det kostar för människor från andra länder som betalar för sin utbildning på våra universitet, det är dyra utbildningar och jag tycker man ska vara tacksam för att man bor här.

Q5: hur mycket kommer du att ha i CSN skuld när du är klar och hur länge kommer det att ta för dig att betala av den?
A: enligt mina beräkningar =) kommer CSN att försvinna från mitt ordförråd senast två år efter mina studier.

Q6: du skriver om din mammas höga inkomst, vad jobbar hon med och kan inte hon hjälpa dig med dina skulder?
A: du förstår säkert varför jag inte kan skriva vad min mamma jobbar med men för att svara på din andra fråga: nej mamma kommer inte att hjälpa mig vad jag vet iallafall. Hon har som sagt ganska svårt för att hantera sina pengar på ett bra sätt. Hon har 0 kr på sitt bankkonto varje månad, och 0 kr sparade efter många år med nästan en halv miljon i årslön :/

Q7: har ni kvar hunden? Och har du råd med den?
A: oh ja =) hunden är kvar, jag har väl "råd" eftersom jag anpassat min ekonomi med honom inräknat men visst skulle jag ha lite mera att spendera fritt utan honom, men han är 4 år nu och blir mysigare och mysigare med varje dag som går så han kommer nog att finnas kvar länge till.

Q8: har du några syskon och hur ser deras ekonomi ut?
A: jag har två yngre bröder och jag kan med all säkerhet säga att deras ekonomi ser 100% bättre ut än min.

Q9: har du inget av värde som du kan sälja för att betala av dina skulder?
A: jag tror jag har skrivit om detta tidigare och svaret är nej, jag äger ingenting av värde som fastighet eller bil, min sambo hade en bil tidigare men nu åker vi båda kollektivt.

Q10: vad händer med bloggen den dagen du blir skuldfri?
A: när jag blir skuldfri kommer jag nog inte att fortsätta skriva på bloggen, men jag tror inte att jag kommer att ta ner den heller, den får vara kvar så att andra hittar den och förhoppningsvis blir motiverade att bli fria. Men jag kanske börjar blogga om min väg till min första miljon ;) man vet aldrig, men då kommer jag nog att inte att vara anonym så ni får väl leta efter en sådan blogg i framtiden.

Q11: har din blogg blivit uppmärksammad någon annanstans?
A: ja faktiskt =) både P3 och TV4 har varit i kontakt med mig ;) en annan kul grej är att bloggen har läsare i andra länder, bara denna månad har den fått besökare från länder som Nya Zeeland, Finland, USA, Storbritannien, Frankrike, Japan, Norge, Tyskland och Ryssland =) Hälsningar till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar