måndag 27 december 2010

Aktuell Skuld 27:e December 2010

Nu är året snart slut och vilket år det har varit! Jag jobbar under julen som ni säkert har kunnat gissa, men jag är glad att tiden har gått så fort! 1 år! Jag började min resa i januari förra året, efter det att jag amorterat en hel del med hjälp av pengarna jag tjänat in under december. I år kommer jag dock inte att kunna jobba så pass mycket men extra amorteringar kommer att förekomma när jag får lön i januari precis som förra året! =)
Jag hoppas ni har haft en bra jul och önskar er en god fortsättning!

Jag avslutar inlägget men min aktuella skuld för december 2010 =)

Nästa år blir ett bra år! Jag känner doften av friheten redan! Eller så är det kanske glöggen som jag dricker just nu.... ;)
Vi ses!

6 kommentarer:

  1. Kul att höra av dig igen, och det ska bli lika roligt att följa dig på din väg nästa år. :)

    SvaraRadera
  2. Tack!=) Kampen fortsätter 2011 också! :D

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år och lycka till med allt.

    -Mathias

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Hittade till din blogg idag och har hunnit läsa de första inläggen. Kul läsning även om det suger att vara skuldsatt, jag beundrar dig för att du gör något åt det! Eftersom jag också ska betala av en del skulder så har jag en fråga. På inlägget 25/3 (tror jag det var) såg det ut som du hade satt in småbelopp vid flera tillfällen på ditt Laredoute konto. Är det alltså ok att göra så? Jag menar, man betalar MMB plus amortering vid ett tillfälle när man får sin faktura, men utöver det så är det fritt fram för mig att sätta in lite pengar när som helst, även fast dessa insättningar då inte når upp till MMB? Jag har nämligen tidigare tagit fasta på att det står just "minsta belopp att betala" och tänkt att man aldrig kan sätta in ett mindre belopp än så, även om man redan betalat månadsbeloppet så att säga.

    Tacksam för svar och lycka till 2011!

    Sofia

    SvaraRadera
  5. Hej Sofia!
    Kul att du hittade bloggen! Jag kommer att börja vara lite mera aktiv på bloggen när jag nu slutat jobba extra och fokuserar mig mera på plugget o så.
    Nu till Laredoute.
    Jag ska försöka besvara din fråga.
    Du har rätt, man kan göra så som du skriver, att man betalar månadsfakturan med MMB (om man inte kan amortera mera såklart) men om du råkar hitta en 100-lapp en vecka efter det att räkningen är betald så kan du alltså sätta in dessa som amortering. Det du måste vara uppmärksam på är att du alltid betalar med samma OCR nummer och till samma PG eller BG-nummer. Du kan kolla din betalningshistorik på din internetbank för att se vilket OCR-nummer som dina fakturor har haft.
    Jag rekommenderar dock inte att betala mindre än det som står på fakturan när den kommer (MMB). Jag tror inte ens att det går, plus att jag inte vill att någon ska få påminnelsebrev med påminnelseavgift.
    Alltså, det är helt okej att amortera vilket belopp som helst när man än vill efter det att man betalat månadsfakturan.
    Hoppas jag kunde hjälpa!

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Tack för svar, det hjälpte mig! Precis som du skriver så har jag bestämt mig för en viss summa att amortera varje månad, men ibland dyker det ju upp lite pengar från oväntat håll som jag då tänkte sätta in där direkt. Kommer bli minst sagt skönt att se denna totalt onödiga skuld minska :)

    Sofia

    SvaraRadera