torsdag 1 juli 2010

Multicard Here I Come!

Nu när La Redoute har försvunnit är det dags för
"snöbollen" att fortsätta rulla och förstöra nästa hinder på vår resa till friheten.

Som ni kan se erbjuder Multicard rätt så "bra" saker som t ex 0% årsavgift, 0% ränta om man betalar nästa månad osv.


Men! Multicards effektiva ränta ligger på 14, 10% vilket gör att Multicard har den tredje högsta räntan av alla mina skulder.

Förra månaden (den 25:e juni) amorterade jag faktiskt ca 1 000 kr på Multicard.

Kreditgränsen på kontot är 4 000 kr. Inte så mycket kanske? Men jag skaffade kortet år 2004 och på 6 år har aldrig balansen varit noll!

Men detta ska ändras från med nu! =)

Så här såg mitt Multicard konto ut idag den 1:a juli 2010

Den aktuella skulden är alltså:
2, 638 kr
Och dessa ska jag försöka betala om fyra veckor när min lön kommer. Om inget annat dyker upp (det dyker alltid upp nåt) så kanske jag amorterar extra mycket även på GE Money Bank.

Jag kommer att bli fri!

Vi ses!


3 kommentarer:

  1. Bra jobbat!!!!!!!! Imponerad!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det känns verkligen som om man fått lite extra energi nu när man ser resultat =)
    Den psykologiska effekten är absolut bland det bästa som finns när det gäller att bli skuldfri! Förutom att man blir skuldfri alltså =)

    Jag hoppas verkligen att inga oförutsedda utgifter dyker upp. Men jag sparar som sagt 100 kr varje månad för dessa, men ibland kanske inte dessa 100 kr räcker ju.

    Efter den 27/7 har jag förhoppningsvis bara två skulder kvar. Mastercard och Wasa Kredit.

    Vi ses!

    SvaraRadera
  3. starkt jobbat! Det ar skont att se att nar skulder forsvinner. Har sjalv en Wasa kredit som jag betalar pa men som aldrig verkar vilja forsvinna. Men nasta manad ryker den.

    /Mathias

    SvaraRadera