tisdag 1 juni 2010

Snart

Snart kommer skatten!

Alla kommer inte att få tillbaka vissa kommer att få betala, förra året fick jag runt 2 000 kr. Ingen aning om vad jag gjorde av dessa.
Tänk att man blir glad över att få tillbaka sina egna pengar!
Man får inte ens tillbaka alla kronor som man betalat både på direkt och indirektskatt.
Men men, det är inte länge kvar, och för en slav som mig själv så är det ändå goda nyheter med lite pengar IN på kontot. Jag väljer ännu en gång vad jag ska göra med dessa och plikten kallar så La Redoute kommer att försvinna.

När kommer skatten?
Så här står det på skatteverkets hemsida:

Skattepengarna betalas ut 8‑11 juni 2010.

"Du som är löntagare eller pensionär kan få tillbaka pengar på skatten redan före midsommar. Då måste dock följande grundkrav vara uppfyllda:

Du ska ha deklarerat via Internet, telefon eller sms senast den 3 maj 2010.
Du ska ha anmält ditt bankkonto för skatteåterbetalning senast den 3 maj 2010.
Du ska få pengar tillbaka enligt ditt slutskattebesked som skickas ut i juni."

Till alla er som får tillbaka lite av era egna pengar, hoppas det hjälper er lite åtminstone.
Till alla andra som ska betala tillbaka ännu mer av sina pengar, hoppas jag att ni det inte blir alltför stora belopp som förstör mycket av er ekonomi, och tänk på att ni inte är ensamma och vi tänker på er och vi hoppas att nästa år blir annorlunda.

Vi ses!

2 kommentarer:

  1. Grymt. Du far ha en lite rituell klippning av kortet och lagga up pa bloggen nar den ar betald.

    Lite kontokorts voodoo kanske ar bra for sjalen.

    /Mathias

    SvaraRadera
  2. Hej Mathias!

    Eller hur? Jag tror absolut att det hjälper att göra lite teater av det hela absolut! =)
    När det gällde Finaref, så samlade jag alla fakturor som jag hade i min "svarta pärm" där jag har alla fakturor från långivare och bara rev dom en efter en =) hahah jag såg säkert inte klok ut men det kändes bättre att riva sönder alla med mina händer istället för att klippa sönder dessa med någon sax. Jag vet lite galen men...

    La Redoute ger inte ut några kort, men jag har redan rivit sönder alla räkningar som fanns i pärmen dock, i mitt huvud är jag redan fri från La Redoute =) det har som redan hänt, no turning back now!

    SvaraRadera