måndag 19 april 2010

Solen Skiner Inte, Men Jag Är Glad!

Solen skiner inte där jag bor och det är faktiskt inte så jättevarmt just idag, men jag är ändå glad!

Pengarna som jag hade för att spendera på vad jag än ville (c a 500 kr) tog slut för cirka en vecka sedan. Men på fredag får jag återigen $$$.

Eller?
Vi säger så här, på fredag får några långivare en del av sina pengar plus ränta =)
På fredag kommer mina inkomster att hamna på mitt konto och stanna där i kanske 1/2 minut. Jag har automatiska betalningar till alla kredit/långivare. Så pengarna kommer in och lämnar sina spår för att i samma minut lämna kontot för gott.
Känns ju hur kul som helst! Not!
Jag kommer inte att kunna amortera 1,200.00 kr till Finaref som jag hade planerat att göra, jag kommer att amortera max 400,00 kr.

Jag kommer att ha sammanlagt c a 15 kr (kan dock bli mindre) att spendera på vad jag än vill under majmånaden! Passar rätt så bra nu när våren kommer och man vill käka glass eller nåt på stan. Det var någon som tipsade mig här på bloggen om Ikea-korvar, det lät ju gott! =)

Hur som helst är jag idag den 19:e april glad över...
att det är nu exakt 5 månader kvar till att mina betalningsanmärkningar försvinner för gott!
Så nu vet ni varför jag kanske kommer att låta lite småglad varje 19:e i de närmaste 5 månaderna =)

Solen skiner inte där jag bor idag och det är faktiskt inte så jättevarmt, men jag kan se några solstrålar som tränger igenom molnen, och jag påminns om att ljuset finns bakom molnen, jag vet att molnen kommer sakta men säkert att försvinna och att solen så småningom kommer att skina hos mig igen...

Vi ses!

1 kommentar:

  1. Njut av Ikea-korven, tänk att blir fri från KFM :) Bra jobbat!!!!

    SvaraRadera