tisdag 25 maj 2010

Det Finns En Liten Bok

Det finns en liten bok som inspirerat miljontals människor runt om i världen. Boken går att läsa på en dag men kan förändra ett helt liv. Boken heter "The Greatest Salesman In The World".

Jag tänkte skriva en recension om boken, men sedan kom jag att tänka på att det nog vore bättre om jag enbart skrev några citat ur boken och kommenterade dessa. Men sedan fick jag en ännu bättre idé, varför inte skriva hela boken på bloggen? Boken gavs ut första gången 1968, och en ny utgåva kom 1983. Boken är består av 128 sidors magi. Vad jag vet så finns inte boken på svenska, men yours truly kommer att översätta den för bloggen =)

Även om boken heter "The Greatest Salesman In The World", så handlar den faktiskt inte så jättemycket om just själva säljandet utan snarare om hur individen förhåller sig till denna värld och dess olika bekymmer.
Jag kommer att ta bort sådant som handlar om just säljandet så att läsaren får själva essensen av innehållet. Vi som är skuldsatta och jobbar för att bli fria behöver något som inspirerar samt motiverar oss, denna bok är en sådan bok som vi behöver.

Boken är indelad i tio "skriftrullar" (scrolls) varje rulle kommer alltså att kunna läsas på bloggen varje fredag.
Hoppas ni hittar något av värde så som miljontals andra har gjort.

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar