fredag 7 maj 2010

Nu Vet Jag!

Snart är skolan slut för den här terminen men andra saker väntar.

Det har varit mycket på sistone nu när terminen börjar ta slut. Men jag är glad eftersom jag kommer att få jobba!
I dagens Sverige bör man faktiskt dyrka en gud eller kraft som gör det möjligt att vi som har jobb fortfarande har jobb.
Vi känner nog alla personer som blivit arbetslösa och som har ett huslån plus en hel familj att tänka på. Mina tankar går till er alla.

Det är faktiskt så tragiskt! I vissa fall har arbetslösheten lett till självmord i dagens värld.
Med allt detta i åtanke kan jag känna mig glad över att ha två jobb till sommaren!
Det ena jobbet börjar nu på söndag och det andra i mitten av juni och avslutas i augusti. Jag kommer att jobba som ekonomiassistent samt som undersköterska på mitt "gamla" jobb. Snacka om varierande! =)

Jag önskar jag kunde klona mig så jag kunde ha ett tredje jobb! Har någon av er tre jobb?
Vi får hoppas att Sverige aldrig blir ett sådant land som USA där två-tre jobb inte är något att förvånas över. Men med tanke på Greklands situation samt dagens börsfall vet man aldrig....
När jag blir Sveriges finansminister ska saker och ting förändras ;) (och inte med SMS-lån)

Vi ses!

1 kommentar:

  1. Hej igen. Intressant det du skriver om jobb. Jag har som AA (Arbetslös Akademiker med dyra CSN-lån) följt din blogg och lämnat några kommentarer då och då. Tack för din medkänsla. Önskar kunna få tag på något slags inkomstbringade arbeta framöver, men efter 1 år utan så sjunker självkänslan. 4 barn, hus och inget jobb som ger inkomst sliter sakta ner en. Det har gått fram till nu. Hoppas det går fortsättningsvis, men nu är vi i sakta på väg in i kreditkortsträsket. Mest för att handla mat och reparera gammal bil, men även ved och annat är uppskjutet på framtiden. Jag vill gärna slippa ringa Charlie och Mattias och kunna försörja familjen, men A-kassa och deltidsarbetande hustru gör att det räcker till räkningar och CSN men inte till mat och kläder. Önskar man haft en budgettavla med 65.000 i månadsinkomst, då skulle vi kunnat spara ca 40.000 / mån.
    4-barnsfar

    SvaraRadera