tisdag 16 mars 2010

Brev Från Finaref

Förrymda fångar måste hela tiden vara på sin vakt och deras hjärtan slårt extra hårt då de ser en polisbil, vi slavar känner likadant.

Slavar som rymde från sina ägare kunde dömas till döden i många länder förr i tiden.(kanske även idag någonstans) De kunde aldrig leva ett riktigt fritt liv och var ständig på alerten. Samma sak kan vi skuldsatta uppleva då det ramlar ner ett brev från fogden i vår brevlåda. Jag minns hur mitt hjärta slutade slå den dagen i september för snart tre år sedan...

Idag fick jag ett brev från Finaref! Finaref! Jag har ju betalat allt! Jag har ju följt min plan och mina kalkyler etc etc, är det räntan som ska betalas eller? Jag hade många frågor och svordomar i mitt huvud under hälften av en sekund. Jag öppnade brevet med kanske lite för mycket våld , och läste:

SLUTBETALT LÅN

Nu är ditt Ellos Privatlån slutbetalt. Vi tycker att det varit trevligt att ha dig som kund och vi hoppas att du tycker att kontakterna med oss fungerat väl.

bla bla bla bla bla bla.....

Skulle det vara så att du behöver låna igen, känn dig då mycket välkommen att åter vända dig till oss. bla bla bla bla bla...


Uppge erbjudandekod XXXXXX när du ansöker via internet eller telefon.

Thanks...but no thanks....jag ska rama in brevet och hänga det där jag kan se det varje dag! Haha (skojar bara).


Krediten på Laredoute next!

Vi ses!

3 kommentarer:

  1. Tack tack! Känns som om man fyllt år eller nåt ju haha =)

    SvaraRadera
  2. Håller på och betalar tillbaka jag med för fullt och nu senast är det Ellos och volvokortet som är kvar, men annars är cellbes borta, Linus och Lotta men jag har ett huslån kvar och betala på men det är ju billigare för mig och bi ett hus än i lägenhet jag betalar ju bara sammantaget per månad 3000:-. Men jag håller på dig att du ska klara det. Själv är man arbetslös men har pluggat på distans till omvårdnadspersonal som är berättigad till att jobba som undersköterska. men detta har jag själv fixat och min kommun har betalat utbildningen och sen har jag gått på aktivitetsstöd på AF så det har jag klarat mig ändå bra på och även försörjt 2 barn på halvtid på detta. Allt går bara man föresätter sig at det ska gå. Din historia känner jag igen pga av att min pojkvän har taskig koll på sin ekonomi och ligger hos kronofogden med en massa konstiga skulder som är ren obetänksamhet med ej betalda bilförsäkringar osv. Ska ta reda på hans ekonomi och hjälpa honom att bli någorlunda skuldfri.
    Grattis än en gång..

    SvaraRadera