måndag 8 mars 2010

This Is Really It!

Okej här har ni det, alla mina lån och krediter som jag har just nu!

Jag vet att vissa av er kanske kommer att skratta tills tårarna rinner! Jag vet att jag inte kan "skryta" med mina miljoner i skulder eftersom jag inte har miljoner! Men för vissa kanske beloppet också är större än deras egna, det spelar ingen som helst roll hur stora våra skulder är, det finns alltid en väg ut ur skulderna! Alltid! Jag har samlat ihop mina skulder som jag har idag den 8:e mars 2010, och så här ser de ut:
(klicka på bilden)

Som ni ser är min totala skuld:
101, 963. 43 Kr! (8:e mars 2010)

På ungefär 2 år och 3 månader måste denna siffra vara 0,00.0 kr! Hade jag kanske 22 000 kr i nettolön så skulle det inte vara en så stor bedrift, men kom ihåg, jag går på CSN nu. Så 101,963.43 kr, kan vara liiiite svårare att betala, men inte omöjlig!

Vad betyder alla rubriker?

ÅRP= Årlig Ränta, i Procent
MMB= Minsta Månadsbetalning, jag vet, det skulle kunna skrivas MM :)
Ränta+ eventuell avi eller annan avgift.
Amortering= Hur mycket jag egentligen amorterar på skulden.
Summa År = Hur mycket jag betalar per år/skuld. (om jag betalar minsta beloppet)
Amort.År = Hur mycket jag amorterar på skulden per år. (om jag betalar minsta beloppet)
Ränta.År= Japp, hur mycket ränta jag betalar per år, alltså pengar som inte ens gör att skulden minskar.
Bet Kvar= Hur många betalningar jag har kvar, alltså månader.(om jag betalar minsta beloppet).
År= Ungefär hur många år, det skulle ta. (om jag betalar minsta beloppet).

Ni har säkert insett hur dumt det egentligen är att betala minsta beloppet hela tiden! Laredoute skulle jag vara färdig med år 2013! Jag vill vara klar med skiten innan juli i år! Den uppmärksamme kanske har märkt att Finaref inte finns med. Finaref dödade jag för två månader sedan =) Jag jobbade extra under julhelgen på två jobb! jag kunde amortera direkt exakt:
8 406 kr! Finaref är död! Jag kommer definitivt att låta Finaref vila i frid, lånet kommer inte att bli saknad! 648 kr mer till kassan! =)

Just nu betalar jag minst 40 000 kr per år! På mina lån! Tänk om jag kunde spara dessa pengar till mig! Till en ny bil! Semester! etc etc! 40 000 kr! Av min årsinkomst borta! (utan att räkna in extra amorteringarna)
3 335 kr mindre i månaden från CSN, resten har jag alltså till hyran, maten, elen, bensin, försäkringar, kläder, hygien etc etc...men efter att ha sett Koll På Cashen tror jag att jag klarar mig! (sarkasm)

Varför är Laredoute längst upp? Den uppmärksamme vet! Haha Pay attention!
Nåväl, vi slutar här för idag, jag kollar på Oscarsgalan samtidigt + att jag börjar bli sömnig. Nu vet ni, nu kan vi börja!

Goodnight!










1 kommentar:

  1. Det här kan du absolut klara! Jag håller tummarna och fortsätter följa dig.

    SvaraRadera